Time flies when having fun!

19 november 2015 - Sierre, Zwitserland

Laatste blog is alweer een tijdje geleden... En alhoewel ik in het begin tegen mezelf had gezegd dat ik ongeveer iedere twee weken een blog wilde gaan schrijven is dat toch makkelijker gezegd dan gedaan!

Inmiddels vier weken geleden kwam het eerste bezoek naar Zwitserland: moeders. Of mam, maargoed, ik hoor je al zeggen dat het allemaal stom klinkt hihi. Van tevoren kreeg ik wel een klein beetje de zenuwen… Ik maar verkondigen dat ik in ‘Ville de Soleil’ woon, en dat die ‘sneeuwtroep’ nog lang niet komt. Totdat een dag voor aankomst het alleen maar regent en sneeuwt en het vervolgens nog maar 9 graden is… oeps… In ieder geval hebben we een leuke dag in Geneve gehad, beetje sightseeing, beetje shoppen en vooral de Zwitsers uitgelachen voor de prijzen van een reepje chocola. Zaterdags hebben we Sion bezocht en zijn we naar Chateau de Tourbillion gelopen. Pittig wandelingetje zal ik maar zeggen…

Een paar dagen later kwam vriendlief langs, fijn om elkaar weer te zien na al die weken! Naast een Madagaskar marathon in de avonden hebben we een bezoekje gebracht aan de Aletsch Gletsjer, wat een mooie omgeving! Wederom in de gondel naar boven zonder snowboard, en dit keer zelfs een stoeltjeslift wat toch wel erg raar aanvoelde. Toch waren er boven op de berg op zn minst nog een paar restjes sneeuw te vinden. De gletsjer was erg indrukwekkend om te zien, zo ook de wandeling naar beneden (Ja ik had gladde schoenen aan, en nee ik ben geen sissy ook al leek het zo… ok, misschien een beetje…Lars heeft vast het filmpje al laten zien…)! En ja echt, de koeien dragen hier zo’n belachelijke, maar toch wel erg grappige koeienbel om hun nek. Arme beesten…

Weekje later, bezoek nummer 3 (jullie snappen nu vast wel waarom het zo druk was). Met Marja en Wim een heerlijke Zwitserse kaasfondue gegeten en een tripje naar Zermatt gemaakt. Met de Lonely Planet to-do lijst gaat het goed! We zijn met de Gornergratbahn (hoogste trein van Europa) naar de top gegaan en hadden daar erg mooi uitzicht over de hele omgeving, zo ook natuurlijk de beroemde Matterhorn. Eenmaal in het dorpje (waar het zo’n 18 graden was) was het toch wel raar om de eerste wintersporters aan te treffen die daar met hun ski’s liepen te slepen op die oh zo oncomfortabele skischoenen... Beter ga je snowboarden! =)

Natuurlijk ga ik ook (zo af en toe) nog naar college, en hebben we eindelijk een beetje uitleg gekregen over de opdrachten die binnen nu en 4 weken ingeleverd moeten worden… het werd eens tijd. We zijn bezig met een nieuw model voor het managen van een bestemming. De auteurs komen het zelfs zelf uitleggen hoe het allemaal zit en samen met de CEO van Crans-Montana (een nogal chaotische bestemming hier boven in de bergen) hebben we samen met alle CEO’s (van de gondel, skischool etc.) een workshop gehad om de planning en management van deze bestemming te gaan verbeteren. Erg interessant! Alhoewel ik na een uurtje allee nog maar aan de film ‘Rango’ kon denken omdat die auteur steeds precies datzelfde stomme hoofd trok… hihi.

Sinds gisteren ben ik weer terug uit Oostenrijk, waar ik de snowboard anwarter cursus heb gedaan (en gehaald! =) ). 10 dagen heerlijk snowboarden, eindelijk zat ik dan in de gondel mét mijn snowboard! Helaas lag er niet heel veel sneeuw, waardoor het soms meer dan duidelijk werd dat Kaprun een gletsjer is… op ijs wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat het ijs is en geen sneeuw. Maar, niks gebroken, niks gebeurd, heb met het behalen van de anwarter nu zelfs een dubbele helikopter verzekering dus mij kan niks meer gebeuren J. Hoewel de leraren het een en ander te wensen overlieten (lesgeven zonder handschoenen? Prufung afnemen zonder helm…?) was de groep wel erg gezellig. Ook gezellig: even de après-ski in met Teun, alhoewel een lege après ski voor mij toch wel een beetje raar aandeed. De laatste dag, waarop we eigenlijk ons examen hadden, bleken we de berg niet op te kunnen. Blauwe lucht, maar toch op de top windstoten van 110km/ph. Dat wordt toch wel een beetje lastig… Alles dus 1 dag opgeschoven, logistiek wel een kleine uitdaging maar het is allemaal goedgekomen. Eind van de middag ipv snowboarden dus maar een potje trick-track gespeeld, beetje jammer dat dubbel 6 gooien tot 2x aan toe niet (op tijd) lukte haha.

Op de terugweg van Oostenrijk naar Zwitserland nog een bliksembezoek aan Caroline gedaan in München. Plastic worst gegeten in een biergarten en een kerktoren beklommen met uitzicht over heel München hebben me toch wel de ‘München-experience’ gegeven! En natuurlijk was het heel gezellig om elkaar weer te zien na zoveel maanden!

Nu terug in Zwitserland, ga ik maar eens even aan de slag met tentamens leren en verslagen schrijven, aangezien ik de afgelopen anderhalve week niks gedaan heb zal ik nu vast wel iets moeten doen… hihi. De tijd gaat snel hier… nog maar 4 weken en dan hebben we de laatste tentamens en is het kerst. Dat is trouwens wel heel gezellig hier, overal hangen al lichtjes en de kerstbomen beginnen zich te verzamelen. Terwijl het buiten nog steeds 17 graden is..